Perfumy to istotny element stylu. Są jak zwieńczenie stylizacji. Dobrze dopasowane do osoby potrafią uwypuklić cechy jej charakteru. Jednak wśród klientów perfumerii pojawiają się przeróżne mity o perfumach, oto niektóre z nich.
Wcieranie perfum, sprawi, że będą utrzymywać się dłużej
Powszechnie uważa się, że wtarcie perfum w skórę, np. poprzez pocieranie o siebie nadgarstków, sprawi, że perfumy będą pachnieć intensywniej lub utrzymają się dłużej na naszej skórze.
Prawda jest zgoła odmienna. Pocieranie i energia z tym związana powoduje rozerwanie molekuł tworzących zapach perfum, powodując, że te przestaną pachnieć w ogóle.
Tym samym wcierając perfumy w skórę, uzyskamy tak naprawdę efekt całkowicie odwrotny od zamierzonego.
Perfumy nie mają daty ważności
Mimo że na butelce perfum faktycznie nie widnieje żadna data określająca termin ich przydatności do użycia, perfumy mogą się zepsuć.
Perfumy są wrażliwe na czynniki zewnętrzne takie jak wilgoć, światło, czy ciepło. Wszystko to ma wpływ na nasze perfumy, powodując to, że te z wraz z upływem czasu mogą tracić swoje właściwości.
Aby temu zapobiec, warto przechowywać perfumy w odpowiedni sposób.
Perfumy są dla kobiet, a woda kolońska dla mężczyzn
Powszechnie przyjęło się uważać, że to, co określamy mianem perfum to zapachy stworzone z myślą o kobietach, a wody kolońskie natomiast są zapachami przeznaczonymi wyłącznie dla mężczyzn.
Co prawda mit ten ma swoje uzasadnienie w historii perfum, ponieważ kiedyś faktycznie był on prawdą, dzisiaj natomiast nie stosuje się już takiego podziału zapachów.
Prawda jest taka, że zapach nie ma płci. Mimo to, że producenci tworzą oddzielne zapachy przeznaczone dla mężczyzn i dla kobiet, nic nie stoi na przeszkodzie, aby kobieta używała męskich zapachów, a mężczyzna kobiecych. Powstają również linie perfum unisex, które z założenia targetowane są zarówno do kobiet jak i mężczyzn.
Jeżeli chodzi o podział między perfumami a wodami kolońskimi , jest skoncentrowanie olejków zapachowych w składzie produktu.
Perfumy zawierają większą ilość olejków niż woda kolońska. Artykuły perfumeryjne.